Creatief

Sport

Cultuur

Natuur

Het is ons gelukt !

52 Deelnemers
In de week van 10 tot en met 14 augustus 2015 hebben 52 kinderen in de leeftijd van 7 t/m 12 jaar uit de gemeente Hardenberg een weekje zorgeloos Bij Ons Dagkamp kunnen genieten.
De kinderen zijn verdeeld in 4 leeftijdsgroepen, met vaste leiding.
Reacties van de deelnemers:
“LEUK, Super Top!”,”Ik vond het heel leuk! ”,”Super leuk! ”,”Ik vond het een leuke dag vandaag!”,”Super leuk gespeeld!”,”Top Top Top Top Top en nog eens Top! ”,”Ik vond het heel leuk en ik vind het jammer dat ik volgend jaar niet weer kan komen”,”Mag ik volgend jaar weer komen? ”,”Het was een leuke dagkamp”,”Mooi“
28 Uitgestelde Plekken
Helaas zijn er 2 kinderen niet op komen dagen en was er 1 afzegging 1 week voor aanvang. De kinderen werden gefinancierd vanuit een ‘Uitgestelde Plek’, bedoeld voor kinderen van de minima. De financiering van de Uitgestelde Plekken hebben we dit jaar bij elkaar gekregen door de gemeente Hardenberg , de Rabobank, Familiecamping De Belten, Kampeerdorp de Zandstuve en de Gereformeerde Kerk Vrijgemaakt: gemeente Hardenberg- Baalder. Volgend jaar gaan we proberen om nog meer verschillende bedrijven Uitgestelde Plekken te laten financieren. Hierdoor vergroten we nog meer de maatschappelijke betrokkenheid.
56 Verschillende Activiteiten
De kinderen hebben alle dagen kennisgemaakt met activiteiten binnen onze thema’s Natuur, Creatief, Sport en Cultuur. In totaal hadden de kinderen 56 verschillende activiteiten waaruit ze konden kiezen. Elke dag kregen ze 4 verschillende keuzes binnen het thema. Bijvoorbeeld: bloemschikken, bushcraft, insectensafari, ontdekkingstocht, schilderen, beeldhouwen, tekenen, mozaiek, hockey, atletiek, schaken, mountainbike, zang, dans, muziek en toneel. De enthousiaste talenten lieten de kinderen kennismaken met hun activiteit in groepen van 12 kinderen. De talenten werden door de vaste dagleiding ondersteund.
Reacties van de talenten:
“Weer een leuke dag gehad! ”,”Super! ”,”Het was leuk ging goed. ”,”Groot compliment voor de organisatie”,”Volgend jaar weer! ”,”Een dikke 10! ”,”Vooral doorgaan! ”,”Dikke duim! ”,”Het was weer erg leuk! ”,”Ga zo door!!”
70 Vrijwilligers
Onze dagleiding bestond uit 10 vrijwilligers. Een aantal van deze dagleiding waren stagiaires SPH en Pedagogiek.
Deze week bestond ook de catering uit 13 vrijwilligers. Per dag waren er 2 a 3 catering vrijwilligers die de eet en drink momenten verzorgde. Door de belangeloze inzet van de totaal 70 vrijwilligers kon het Dagkamp gerealiseerd worden.
52 Sponsoren
Door uw bereidheid, samen met nog 51 andere sponsoren, hebben wij met elkaar Bij Ons Dagkamp 2015 kunnen realiseren. 80 % heeft gesponsord in goederen. Door kleine hoeveelheden bij veel verschillende ondernemers aan sponsoring te vragen was de maatschappelijke betrokkenheid Bij Ons Dagkamp hoog. Het koste heel veel tijd om met alle bedrijven contact te onderhouden maar het maakte het Dagkamp meer “Door elkaar voor elkaar”. De vele vormen van sponsoring werden door ons zeer gewaardeerd. Zonder deze sponsoring had Bij Ons Dagkamp 2015 dit jaar niet gerealiseerd kunnen worden.
Bij Ons Dagkamp 2016
We maken in december de datum van het zomerkamp 2016 bekend. Wij gaan voor hetzelfde aantal kinderen met een maximum van 56. Het concept blijft gelijk aan dit jaar, met elkaar en voor elkaar. Contacten met nieuwe verenigingen en activiteiten worden eind 2015 gelegd. Medio maart/april kunnen de kinderen zich weer opgeven. Eind mei sluit de aanmeldingstermijn en kunnen we inventariseren wat we allemaal nodig hebben.

Wij willen iedereen nogmaals danken voor jullie bijdrage,
Hopelijk tot 2016 Bij Ons

Ruud & Priscilla Pleeging.