Creatief

Sport

Cultuur

Natuur

2016 is het ons weer gelukt !

62 Deelnemers
In de week van 22 tot en met 26 augustus 2016 hebben 62 kinderen in de leeftijd van 7 t/m 12 jaar uit de gemeente Hardenberg een weekje zorgeloos Bij Ons Dagkamp kunnen genieten. De kinderen zijn verdeeld in 4 leeftijdsgroepen met vaste leiding.
Reacties van de deelnemers: “De begeleiders waren heel lief. Super Vet! Wow, WOW! Ik hou van Dagkamp, I Love It! Ik heb zin in morgen! Eerst was het spannend, maar het was heel leuk, tot volgend jaar! Het was heel gezellig, echt jammer dat het morgen is afgelopen want het is zo leuk!”
35 Uitgestelde Plekken
De kinderen werden gefinancierd vanuit een ‘Uitgestelde Plek’, bedoeld voor kinderen van de minima. De financiering van de Uitgestelde Plekken hebben we dit jaar bij elkaar gekregen door: de gemeente Hardenberg, Stichting OPA, DION, Rabobank, Plus Sponsoractie, Kampeerdorp de Zandstuve, Toren Ondersteuningsfonds, GKV Baalder, Mens zorg & advies en Dhr. CW Verkerk. Vorig jaar konden de ouders en talenten de reiskostenvergoeding in de spaarpot voor Uitgestelde Plekken storten. Zo hebben we vorig jaar het bedrag van 3 plekken bij elkaar gekregen. Er was voor het aangemelde aantal kinderen voldoende sponsoring geregeld. In de week zijn er nog 2 kinderen bijgekomen, voor deze kinderen was nog geen sponsoring geregeld. Echter is 1 ander kind tijdens de week helaas door ziekte afgevallen wat dit deels weer compenseerde. Volgend jaar gaan we proberen om nog meer verschillende bedrijven Uitgestelde Plekken te laten financieren. Hierdoor vergroten we nog meer de maatschappelijke betrokkenheid.
68 Verschillende Activiteiten
De kinderen hebben alle dagen kennisgemaakt met activiteiten binnen onze thema’s Natuur, Creatief, Sport en Cultuur. In totaal hadden de kinderen 68 verschillende activiteiten waaruit ze konden kiezen van 53 verschillende aanbieders. Elke dag kregen ze 4 verschillende keuzes binnen het thema. Bijvoorbeeld: bloemschikken, bushcraft, insectensafari, scouting, schilderen, tie dye shirts, mandala tekenen, mozaïek, hockey, twirling, dammen, crossfit, zang, dans, muziek en theater. De enthousiaste talenten lieten de kinderen kennismaken met hun activiteit in groepen van 15 kinderen. De talenten werden door de vaste dagleiding ondersteund.
Reacties van de talenten:“ Erg leuk om hieraan mee te doen! Top blijf doen! Vooral doorgaan! Succes! Ga zo door. Mooie groep, goed initiatief, blije kinderen, leuke groep kids! Was goed te doen en weer super leuk! Was prima!”
75 Vrijwilligers
Onze vaste crew bestond uit een EHBO/materiaalbeheer, fotografe, 12 zeer enthousiaste leiding zodat op elke groep 3 leiding aanwezig was. Onze leidingcrew was zeer divers dit jaar van werkende jongeren tot studentes rechten, conservatorium, onderwijsassistent, verpleegkundige, SPH, Secretaresse of Communicatie. Deze week bestond ook de catering uit 11 vrijwilligers. Per dag waren er 2 a 3 catering vrijwilligers die de eet- en drinkmomenten verzorgde. Door de belangeloze inzet van de totaal 75 vrijwilligers kon het Dagkamp gerealiseerd worden.
52 Sponsoren
Door de bereidheid van 52 sponsoren, hebben wij met elkaar Bij Ons Dagkamp 2016 kunnen realiseren. Door kleine hoeveelheden bij veel verschillende ondernemers aan sponsoring te vragen was de maatschappelijke betrokkenheid Bij Ons Dagkamp hoog. Het koste veel tijd om met alle bedrijven contact te onderhouden maar het maakte het Dagkamp meer “Door elkaar voor elkaar”. De vele vormen van sponsoring werden door ons zeer gewaardeerd.
Bij Ons Dagkamp 2017
28 augustus tot en met 1 september is de datum van het zomerkamp 2017. Van 1 april tot 31 mei kunnen de kinderen zich weer opgeven. Na de sluiting van de aanmeldingstermijn kunnen we inventariseren wat we allemaal nodig hebben. Het concept blijft gelijk aan dit jaar, met elkaar en voor elkaar. Contacten met nieuwe verenigingen en activiteiten worden eind 2016 gelegd.
Wij hopen in de zomer 2017 natuurlijk weer een beroep op alle sponsoren en vrijwilligers te mogen doen.
Wij willen iedereen hierbij nogmaals danken voor zijn of haar bijdrage,

Hopelijk tot 2017 Bij Ons,

Ruud & Priscilla Pleeging.